Detox i 3 dagar

Jag klarade det! Jag klarade 3 dagar av juicedetox đŸ’ȘđŸŒ Nog det jobbigaste jag har gjort. Mat har jag alltid haft en sĂ„dan kĂ€rlek till (dĂ€rför jag har sett ut som jag gjort) men jag sĂ€ger kĂ€rlek för det Ă€r det för mig. Jag har ingen hatrelation till mat men jag har problem med att kĂ€nna hunger. Jag trodde alltid det vĂ€rsta nĂ€r man var hungrig eller om man skulle ivĂ€g nĂ„gonstans och var hungrig, det gick ju bara inte. Vilken katastrof det skulle vara! Ju Ă€ldre jag blev ju lĂ€ttare blev det att vara hungrig eller hoppa över mĂ„ltider. Men dĂ„ kom hungern pĂ„ kvĂ€llen och att lĂ€gga sig hungrig var ju oacceptabelt. Jag fick bĂ€ttre grepp om det hela nĂ€r jag startade ViltvĂ€ktarna och kilona rasade. Sen julas har jag nu stĂ„tt still pĂ„ vĂ„gen. Centermetervis har dĂ€r Ă€ndrats men vĂ„gen stĂ„r pĂ„ den samma. Och det har varit frustrerande. Och jag slarvade mycket mer och började med det igen att hunger pĂ„ kvĂ€llen inte Ă€r acceptabelt. 

Detoxen skulle vara en omstart pĂ„ det hela och sporra mig att komma pĂ„ banan igen. Vilket det ocksĂ„ har gjort men det har ocksĂ„ gett mig en sĂ„n inblick i riktig hungerkĂ€nsla. Hur jobbigt det kan vara att gĂ„ hungrig hela dagen lĂ„ng, kĂ€nna suget i magen konstant och sen veta att man överlever. DĂ€r hĂ€nder faktiskt ingenting. Hunger pĂ„ kvĂ€llen Ă€r sötsuget och inte riktig hunger som jag har kĂ€nt i tre dagar nu. Förhoppningsvis har detoxen satt sina spĂ„r och jag kan fĂ„ kontroll igen och gĂ„ ner de sista 9 kg som jag har som mĂ„l. Sötsuget försvann de hĂ€r tre dagarna och jag har inte ens skĂ€nkt en tanke Ă„t nĂ„got sött alls. En otrolig bra erfarenhet att fĂ„ och jag Ă€r inte emot att göra det igen i framtiden dock en lite snĂ€llare version kanske som tillĂ„ter mig en mĂ„ltid om dagen i alla fall 😝

Jag Ă€r riktigt glad att jag gjorde det đŸ€©

(null)

(null)

Kommentera hÀr: