Nyårsresumé

År 2021 är över och det är väl lika bra det. Lika jävligt som 2020. Där var väl några glimtar av hopp i 2021 till skillnad från 2020 och det är väl det lilla vi får hålla fast i. Januari 21 var en stressad månad för mig. Där var mycket press på mig och förväntningar att kunna klara av på jobbet och det tog rätt mycket musten ur mig. Jag var handledare, var på möten, hade bredvidgångar och jag vet inte allt som händer då. Inte den bästa starten om man säger så. Tröttnade på covid var större än någonsin.

Efter långt om länge så fick man äntligen den första sprutan med vaccin. Inte trodde man då att man skulle avsluta året med en TREDJE spruta. Men 2021 blev året där man fick intryckt en jäkla massa vaccin. Första omgången blev en häftig reaktion men vid den tredje så var en öm arm allt man blev lämnad med och förhoppningsvis ett bra skydd på den här sjukdomen.

Många utbildningar blev det i år vilket jag verkligen gillar! Utvecklas och förbättras är det bästa jag vet och även om det var relativt små utbildningar så var det guld värd. Jobbet var en oändlig berg-och-dalbana med så många känslor. Allt från ilska till glädje. Och inget skiljer sig från alla andra år på det här jobbet 😂

Sommaren var dock en sådan befrielse för mig. Jag gjorde så många utflykter på egen hand och lämnades med en känsla av att jag fick gjort så mycket under sommaren. Små härliga upplevelser. Olika utflyktsmål och äntligen fick träffat min bebis i Halmstad för första gången 🥰 Hannah och jag paddlade kanot och låg på bryggan vid Klitter mitt i natten för att se stjärnfall, Nelly och jag fick äntligen gå på bio igen, Norrvikens trädgårdar, oändliga strandbesök, små roadtrips och Ullared. Kunde äntligen åka över till Danmark igen efter nästan 2 år därifrån. Träffa mormor igen och besöka morfar ❤️ Min andra Hanna kom förbi på sin årliga övernattning och vi tog vår utflykt till Lund. Otrolig sommar ☀️

Innan det blev höst på riktigt så låtsades man att det fortfarande var sommar och semester. Åkte upp en sväng till, till bebisen i Halmstad 😍 Hannah och jag åkte på tumlarsafari i Mölle vilket var något så OTROLIGT! Fick äntligen gå på teater igen när kollegan satte upp sin föreställning. Allt detta hände under mina 4 dagar ledigt som jag har varje månad och det kickstarta min lust att göra små resor/utflykter/äventyr på de lediga dagarna.

De sista två månaderna av året tog jag mina 4 dagar till en ny nivå! Kusinen och jag var på teater i Helsingborg och även om pjäsen var som den var så var mitt teaterhjärta så glatt! 🥰 Det blev ett kärt återseende med Afternoon tea med ett härligt gäng. I november åkte Hannah och jag till Stockholm och proppade in upplevelser från morgon till kväll. Riktiga teaterkvällar fick jag uppleva igen 🥺 Skansen, Görna Lund, you name it. En riktigt bra resa!

I decembers 4 dagar åkte föräldrarna och jag till Köpenhamn för övernattning som innebar, balett, julmarknader och ÄNNU mer teater. Jag har inte en kommit i närheten att fulla kvoten av teater men jag är på god väg 😃 Mysig resa som jag hoppas på att kunna göra till en årlig sådan för det var jätteroligt med vår upplevelserna men även julstämningen 🤩 Julafton blev väldigt mysig hos min kusin och hans familj i Danmark. Vi hann både dit och hem innan all restriktionerna som hindrar oss föll på plats 😄 God mat, god stämning och jag vann riktigt bra presterar i julklappsspelet 😁

Nyår spenderades med Hannah. Där vi körde en trerättersmiddag och full glam. Glitterklänningar och smink, skumpa och sprit samt en titt på fyrverkeri. En bra kväll 😊

Jag tänker inte säga något om 2022 för jag vet inte vad det kommer innebär och just nu vill jag inte spekulera i det heller. Så gott nytt år 🥳