Sommar 2023

Trots det sämsta sommarvädret i historian så har jag haft en riktigt bra sommar och semester. Jobbet har faktiskt varit okej 😅 Små kaos stunder, det tillhör, men flytit på bra överraskande nog 😄 Det gjorde dock inte att jag längtade till semestern något mindre utan faktist ännu mer då jag hade otroligt sen semester den här gången…

Men semestern var magisk. Det tog mig dock en vecka att komma ner på jorden och glömma jobbet. Tröttheten var väldigt stor då jag jobbade många timmar närmast varje dag. Men sen var det ren njutning 😊 Första resan var till London. Den staden är förevigt inristad i mitt hjärta. Jag fick äntligen komma in i slottet, tog bara så där över 10 år och 5 besök i London 😅 Marknad, shopping, Afternoon tea på Themsen, gå uppe på Tower Bridge, besök på Chelsea arena och musikal. Tror inte jag missade något 🤔 Underbar resa! 🥰

Kom hem en fredag, på söndagen var det dags för sista föreställningen av Eva Rydberg på Fredriksdalsteatern. Sista föreställningen någonsin där faktiskt. Helsingborg stad tillåter inte henne stanna kvar. Större delen av sommaren var jag mentalt förberedd på att jag kommer gråta mig igenom den föreställningen 😄 Eva Rydberg hade en enorm betydelse för ett ångestladdat barn som jag var när jag växte upp och fortsätter att vara min lilla flykt vid dåliga dagar.  Jag har gått på hennes teater sen jag var 11 år. Hon är hela min barndom ❤️ Men jag slapp tårarna, hon fortsätter med teater bara på annan plats. Tack och lov! 🙏🏼😄

Natten mellan den söndagen och måndagen var jag påväg till Kastrup ännu en gång, tre dagar efter att jag var där sist 😅 Becky och jag tog ett flyg till Amsterdam! 😍 Jag har alltid velat åka dit. Ska inte ljuga, min tanke har alltid varit att skulle jag prova hasch någon gång så skulle det vara där i form av en space cake 😄 Men med åldern kommer visdom sägs det och efter en verklighetsbaserad bok om hasch branschen och sex industrin i Amsterdam blev det inte lika lockande längre. Sen är mitt kontrollbehov alldeles för stort för att låta något sådant ta över så jag hade nog inte gjort det ändå, oavsett om jag läst boken eller inte 😁
Men jag är officiellt förälskad i Amsterdam! Vilken stad!! 😍 Bara miljön är anledning nog att åka dit. Gatorna, husen, kanalerna, stämningen…bara magiskt! Att sedan åka med en nära vän bara gör att allt klaffar! En av mina bästa resor jag har gjort. Rekommenderar starkt att åka dit. Det blir inte sista gången för mig 🤩 Det blev museum, shopping i mängder, sightseeing, red light district, kanaltur och perfekt väder (som har följt mig båda resorna vilket jag är mycket tacksam för 🙏🏼) Åk dit, ni kommer inte ångra det! 🇳🇱

Men allting har ett slut. Jag har nu bockat av första veckan tillbaka från semestern. Jag kom rakt in i min värsta arbetsvecka. Jobbade bara 4 dagar men på de 4 dagar så jobbade jag 9-21 tre av dem och sedan 10 timmar den 4:e. Ska läggas till att jag hade tre timmars möte första dagen tillbaka för att sen jobba till 21. APT och handledning  klämdes också in den här veckan. Jag har varit troligt gnällig och veckan gick långsamt 😂 Det satte också sina spår för när jag fick min första ledig dag så blev jag dunderförkyld och ligger nu pall hela den här helgen, kul ledighet 😁 Min kropp var inte redo att komma tillbaka till kaoset, den var fortfarande i Amsterdam och andades in ångorna av alla joints som röktes på gatorna 😂

Hösten är smockad av utbildningar, nya barn, fortsatt överlevnad i ett hus/arbetsmiljö som inte passar oss, ny yrkesroll för mig och en ny chef som nu anser sig redo att lägga sin stämpel på vår arbetsplats 😅 Wish me luck 😁

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentera här: