Jour no. 4

Åh denna jour! 😂 Den blir nog aldrig riktigt min vän. Min onsdagkväll generellt var hur trevlig som helst. Hade en lugn ungdom och sedan hade jag tv-mys med nattpersonalen och hennes hund. Sam är en terapihund och är stort sätt en av personalen hos oss. Vissa ungdomar lyser helt upp när Sammy-boy dyker upp, så otroligt gulligt att se 😍 Kan ockås vara att en och annan personal lyser upp lika mycket 😁 Vi hade i alla fall en mys stund innan jag var tvungen att göra ett försök att sova. Jag hade så innerligt hoppats på att fjärde gången skulle vara den gången jag kunde sova. Men nu var problemet att jag inte kunde somna. Jag somnade nog inte förrän halv 2 (och jag skulle upp 6!!). Jag hade också mycket jag grubblade på så det var ju inte ett mysterium. Men när jag väl somna så sov jag faktiskt, så lite av en triumf är det faktiskt 😁

Idag har varit helt knasig och min dag blev så mycket längre än beräknat! Jag hade en liten morgontur för att sen ha schemamöte. Ett möte var man försöker skapa sitt eget schema. Det gick ju
så där 😂 Alla vill stort sätt ha samma turer så då blir det förhandlingar och lite hets. Press och stress är moment som man genomgår och jag vill helst aldrig göra det igen! 😑 Men ett schema fick jag ihop som jag är rätt nöjd med. Men där var en del jag inte var nöjd över. Så jag spenderade stor del av eftermiddagen med samordnaren och försök få ihop allt så att jag kan sluta grubbla och min ångest kunde dämpas. Jag fick ordning på saker och ting tillslut och nu är jag så mycket nöjdare. Jag var i sådant behov att få det löst och det är bra man har kollegor som kan pusha en när man själv tvekar. 

En dag som skulle ha slutat vid 11 slutade istället halv 4!! 😳 Jag är nu lagom mör och super tacksam att jag är ledig imorgon. Jag kan med glädje säg att jag inte har en enda jour fram till sommaren! 🙏🏼

Kommentera här: